Profielfoto van Jimi Robaer

Hey, ik ben Jimi

Digital designer met ervaring in strategy, web en branding

Curriculum vitae

Geboren op 2 mei 1994, momenteel wonende in Antwerpen (2000). Alumnus Grafische en Digitale Media, AP Hogeschool (2015).

Werkervaring

Ik was vijf jaar lang partner bij Lonely Alien, een creatieve studio in Antwerpen. Als Chef Web was ik verantwoordelijk voor het beheren, begeleiden en bouwen van alle digitale projecten.

Met Lonely Alien werkte ik voor starters, KMO's en (soms ook) multinationals. Projecten varieerden van kleine landingspagina's (vaak binnen campagnes) tot volledige rebrandings en herwerkingen van bestaande websites/platforms.

Ik zoek momenteel naar een nieuwe uitdaging, één waarbij ik mijn ervaring in digital design kan gebruiken om bedrijven en producten ermee te laten groeien. Beschikbaar vanaf november 2020.

Vaardigheden

  • Prototyping (Figma, HTML, UX Research), IA & Content Structure
  • Web Design (Marketing, Interface, Responsive, Atomic)
  • Web Development (HTML/(S)CSS, JavaScript, PHP; Kirby, WordPress)
  • Digital Design (Design Systems, Branding; logo, typografie, kleur)
  • DevOps (Gulp, Git, Docker/Vagrant, CI/CD)
  • Online Marketing (Analytics, Content, Tools; Mailchimp, HubSpot)
  • Copywriting (Nederlands, Engels)
  • Project Management

Realisaties

  1. 2020 Lancering van Videofy, de nieuwe naam en het bijhorende merk voor onze creatieve club van videomakers. Tools als de Video Canvas werden opgebouwd om nieuwe klanten en projecten snel en goed te begeleiden.
  2. 2019 Eerste editie van Brico’s landelijke campagne “Klushelden”, waar Lonely Alien de videoreportage en bijhorende online campagne voor uitwerkte. Om kandidaten te selecteren ontwikkelden we een interactieve manier waar scholen hun project met video op konden voorstellen.
  3. 2019 Met de Belgische ICT Service Provider Spikes werkten we aan een vernieuwde website die beter tegemoet kwam aan de vraagstelling uit de markt. We herwerkten hun servicegerichte contentstrategie tot één gebaseerd op oplossingen, voor uitdagingen waar bedrijven het meest naar op zoek zijn: productiviteit, teamwork, applicaties en gegevens.
  4. 2019 Voor Juice For Business werkten we aan een visuele opfrissing van het merk en een analyse van hun bestaande onboarding. Als provider van prepaid betaalkaarten in de VS, is een efficiënte onboarding essentieel. We brachten hun bestaande flow met simpele diagrammen in beeld. Zo werden de knelpunten snel duidelijk en werd een plan om deze op te lossen opgezet.
  5. 2018 MVP van ons eerste ‘sociale netwerk’ met Grow Gothenburg, waar we lokale boeren en inwoners met elkaar in contact brengen om zo urban farming te promoten in Göteborg en daarbuiten.
  6. 2018 Om hun snelle groei te ondersteunen, voorzagen we Belgian Clinics—de modernste kliniek voor plastische chirurgie van ons land—van een online facelift. We koppelden hun drie grote pijlers en meer dan 24 verschillende ingrepen aan een simpel boekingssysteem, voor zowel de klant als bezoeker.